-
395kr385kr -
585kr450kr -
765kr645kr -
455kr425kr -
665kr620kr -
665kr655kr -
765kr630kr -
525kr515kr
Det amerikanska hudvårdsmärket Dermalogica grundades år 1986 av den brittiska hudterapeuten Jane Wurwand som insåg behovet av professionella hud- och kroppsbehandlingar i USA. Hon upptäckte att hudvårdsbranschen inte hade samma höga standard i USA som i Storbritannien, och bestämde sig för att ändra på detta. Det första steget blev att starta ett utbildningsinstitut i Kalifornien vid namn ”The International Dermal Institute” (IDI). Dit bjöd hon in hudterapeuter som kunde fortsätta sina studier för att bli mer attraktiva i branschen. IDI är än idag ett mycket respekterat utbildningsinstitut som utbildar hudterapeuter på 32 olika ställen i världen.
Medan Jane undervisade på IDI insåg hon att ingen av hudvårdsprodukterna på marknaden var tillräckligt bra för hennes höga standard. Hon brann för hälsa och naturliga produkter, medan den amerikanska hudvårdsbranschen fokuserade enbart på skönhet. Därför grundades Dermalogica år 1986 för att erbjuda naturliga hudvårdsprodukter utan skadliga ämnen. Dermalogicas popularitet har sedan dess spridit sig över hela världen, och deras produkter uppskattas av både konsumenter och professionella hudterapeuter. Märket används idag av över 100 000 hudterapeuter i mer än 80 länder.
Många av Dermalogicas kunder har valt märket eftersom produkterna är så naturliga som möjligt samtidigt som de erbjuder en lika effektiv förbättring av huden som konkurrenterna. Dermalogicas hudvårdsprodukter innehåller varken mineraloljor, lanolin, artificiella färger eller artificiella dofter vilket minimerar risken för irriterad hud. Produkterna orsakar inte heller några finnar eller pormaskar då de är icke-komedogena (vilket innebär att de inte täpper till porerna).
I stället för att förmedla en lyxig känsla och fokusera på ord som skönhet och att göra kunderna vackra så vill Dermalogica lyfta fram hudens optimala hälsa. Det är också därför som man erbjuder enkla och stilrena förpackningar, för att låta de effektiva produkterna tala för sig själva. Tack vare detta upplever många Dermalogica som ett ”ärligt” hudvårdsmärke som aldrig lovar mer än vad de kan hålla.
Utöver sin stora passion för naturliga produkter är Jane Wurwand också engagerad i välgörenhet, och ville därmed involvera Dermalogica för att kunna bidra till olika projekt i ännu större skala. Därför startade man stiftelsen The Dermalogica Foundation år 1999, som investerar i organisationer som jobbar för att förbättra vardagen för kvinnor och barn. År 2011 utvecklade man konceptet med Dermalogica Foundation’s Financial Independence Through Entrepreneurship som lånar ut pengar till kvinnliga entreprenörer i utvecklingsländer. Genom att köpa Dermalogicas produkter stöttar du båda dessa stiftelser som bland annat har hjälpt 36 000 kvinnor i 68 olika länder att starta sina egna verksamheter.
Dermalogica stödjer också den lokala ekonomin i företagets närområde då produkterna både utvecklas och tillverkas i Kalifornien. Detta innebär också att det blir lättare att kontrollera att produkterna håller samma höga kvalitet som alltid. På samma gång är Dermalogica tydligt emot djurförsök, och företagets produkter innehåller heller inte några ingredienser från djur vilket uppskattas av konsumenterna.
Många som använder produkter från Dermalogica märker effekt redan efter de första dagarna. Detta beror till stor del på märkets hälsofokus där de prioriterar naturliga och effektiva ingredienser i stället för att lägga ned tid på en lyxig framtoning och kosmetiska resultat. När du använder Dermalogicas hudvårdsprodukter kommer du i stället att märka att huden direkt känns hälsosam, återfuktad och fräsch. Du kan också få hjälp med olika slags hudproblem såsom acne, solskador, pigmentfläckar eller rynkor och fina linjer. Vid långvarig användning av Dermalogicas hudvård blir din hud hälsosam på djupet, vilket förstås också gör att den ser klarare och mer ungdomlig ut på samma gång.
För att kunna erbjuda hudvårdsprodukter för alla hudtyper och problem har Dermalogica utvecklat sju olika produktserier. Dels finns det en allmän serie som kan användas varje dag oavsett vilken hudtyp du har, samt sex olika serier som åtgärdar olika hudproblem.
Produkterna i serien Daily Health kan användas dagligen för din huds optimala hälsa, oavsett hudtyp. Serien inkluderar bland annat bland annat hudkräm, ögonkräm, ansiktsmask, ansiktsolja och rengöringsbalm.
Du som har en mogen hy och vill motverka rynkor och fina linjer bör välja hudvårdsserien Age Smart, som gör huden mjukare, mer fyllig och full av lyster. Denna serie innehåller till exempel en kraftfull ögonbehandling, ett lystergivande serum och en näringsgivande vitaminmask.
Om din hud är känslig eller irriterad kan du bli hjälpt av produkterna i serien Ultra Calming, som återfuktar huden samtidigt som de minskar rodnad och irritationer. De stärker också hudens naturliga barriärfunktion. Några exempel på produkter från denna serie är Dermalogicas mjukgörande och stärkande ansiktsolja, extra milda rengöringsgel och lugnande serum.
Du som har acne eller oren hy kan använda produkter från serien Medibac Clearing för att normalisera din huds talgproduktion. Inom kort kommer du att märka att huden känns renare, fräschare och mer matt.
Med hjälp av produkterna i serien Clear Start kan du som är ung förhindra uppkomsten av acne och pormaskar. Med hjälp av naturliga växtextrakt och effektiva aktiva ingredienser håller sig huden fräsch hela dagen.
Du som drabbats av pigmentfläckar kan använda produkterna i serien Powerbright TRX, som med hjälp av kraftfulla antioxidanter reducerar pigmentfläckarna, motverkar för tidigt åldrande och ger huden lyster.
Som ett komplement till de övriga hudvårdsserierna erbjuder Dermalogica också solskyddsprodukterna Daily Defence, som skyddar mot både UVA- och UVB-strålar.
Skapa ett konto. Inne på ditt konto kan du se dina rabatter och insamlade bonuspoäng, samt se alla ordrar du gjort och spåra dem.
Registrera